04 november, 2012

Läsning i oktober

Alltså jag skämdes gravt när min vän J i detta inlägg nämnde att hon endast fått läst tre böcker under oktober. Min läsmånad var ännu sämre, så jag antar att jag "vann" den tävlingen då. Mutter. Jag kom bara igenom en. En! Big all time low med andra ord. ;)


Det är i alla fall inte vilken bok som helst utan Att föda av Gudrun Abascal. Jag tror jag skippar att gå närmare in på dess handling här och nu, men jag kan säga så här: Om du bara ska läsa en bok på ämnet, så är det denna du ska läsa. Punkt.

Så. Ny månad, nya läsmöjligheter.

Omslagsbild lånad från: Månpockets hemsida

4 kommentarer:

Anonym sa...

Haha, men du! Inte ska du skämmas! Jag jämför ju bara med mig själv, och jämfört med tidigare läser jag ju mycket mindre nu. Hoppas att oktober-boken hjälpt dig få svar på dina funderingar inför förlossningen! Kram

Mille sa...

Ja, jag jämför också med mig själv. Hade ju kommit in i ett bra flow sen jag äntligen lyckats återuppta läsningen och därav är jag inte helt nöjd med denna svacka. Hoppas den inte är ihållande för ganska snart, och för vem vet hur länge, lär jag inte hinna med någon läsning alls och även av den anledningen vill jag ju passa på att få läst så mycket det bara går nu innan. Livet är redan nu förändrat dock och det är svårt att få tid - mycket att stå i på alla håll och kanter. Det som är oförändrat är dygnets 24 timmar (och vad man hinner på dessa). ;)

Jovars. Jag går ju föräldrautbildning nu med, så det är mycket förlossningstankar som cirkulerar både dag och nattetid. Förlöste säkert två bebisar i natt - inte konstigt man är trött om morgnarna. ;)

Kram

Anonym sa...

Två förlossningar på en natt? Då har du gått om erfarenhet när det väl är dags i verkligheten! :-) Kram

Mille sa...

Haha. Ja, det kunde man ju önska. ;) Det är allt lite läskigt att inte veta vad man har framför sig, hur man kommer hantera smärtan mm. Men jag är ju inte den första genom tiderna att föda barn, så det ska nog gå bra. :-) Kram