10 november, 2012

Nästa år blir härligt rött!

Nu finns Ordning&Redas kalendrar för 2013 ute i butik. Som bekant fullkomligen älskar jag O&R och i vanlig ordning var det grymt svårt att välja ut "sitt nya liv" för nästa år (detta trots att jag köpte min på Åhléns som inte har hela sortimentet). I år har jag en kalender i svart tyg med ringpärm, så för 2013 visste jag att jag ville ha en i färg och gärna också i annat material. 


Lotten föll tillslut på en bunden i färgsprakande rött skinn. Denna gång i det mindre formatet A6, istället för A5 som jag annars alltid har. Jag tänker att dagarna under kommande år kanske inte bokas upp i samma utsträckning som i vanliga fall. Nog för att rollen som nykläckt mamma blir ett helt nytt kapitel i livet och dagarna med all säkerhet blir händelserika på vis jag ännu inte kan föreställa mig, men jag ser ändå inte att jag kommer ha samma behov av en kalender som under ett icke föräldraledigt år.

Istället lutar det åt att jag investerar i en fin dagbok/anteckningsbok, i vilken jag kan föra in minnesvärda ögonblick, tankar och annat värt att spara om min lilla skatt (ehhh, hur svårt blir inte det valet då?!)  min lilla skatt som för övrigt pockar på uppmärksamheten nu med bökande och en och annan karatespark. Med andra ord är det dags att komma sig upp på fötter igen (och återuppta städningen efter en välförtjänt paus), så den lilla loppan kan få vaggas en stund. :-)



2 kommentarer:

Anonym sa...

Jättefin! Jag gillar också kalendrar, men jag har faktiskt slutat med papperskalender sedan två år tillbaka. Jag har alla jobbmöten etc i telefonen, och jag vill ha allt samlat så jag har blivit digital. Smidigt, men också lite tråkigt... :-)

Mille sa...

Ja, jag har börjat använda kalender i telefonen litegrann, men eftersom jag inte har (eller vill ha) ett behov av att telefonen limmad till kroppen 24/7, så är det inget jag kommer gå över till permanent inom den närmaste, om någonsin.

Jag älskar de fysiska kalendrarna på tok för mycket för det. I kalendern har jag viktig info (som jag inte vill ha samlade i en telefon), min lista över lästa böcker för året och annat smått och gott. Kalendern blir ju som en gottepåse - en härlig mix av det som är mitt liv. Också känslan att känna på pappret, välja fina pennor till och ... ja, du hajar. :-) Jag må vara gammalmodig, men nej, tacka vet jag papperskalendern! :-)