22 september, 2012

Längtan, väntan och förväntan

Tre års väntan är snart över. Med utgivningsdatum den 25 september kommer Carlos Ruiz Zafón äntligen med Himlens fånge, den tredje romanen om bokhandeln Sempere & Söner och De bortglömda böckernas gravkammare, i ett mystiskt och mörkt Barcelona (läs mer via länken). Som jag väntat utan tvekan är det här årets största och mest efterlängtade boksläpp!


Jag tar gärna varje tillfälle att rekommendera föregångarna Vindens skugga och Ängelns lek och denna gång är inget undantag. Tilltalas du av böcker vars handling rör böcker och författande? Vill du låta dig ryckas med i en värld av mystik och magiska miljöer, kärlek, spänning och dramatik, härliga karaktärer och bra dialoger? Då är de här böckerna definitivt något för dig. Lyllos de av er som ännu inte läst dem, säger jag bara. Läsupplevelsen ni har att vänta er alltså ... jag blir avundsjuk! Jag fullkomligen älskar dem (och omslagen för den delen) och förväntningarna nu är som ni förstår skyhöga. Kommer Himlens fånge hålla samma höga nivå och ge en läsupplevelse i klass med de två föregående? Snart vet jag, för snart är tre år av längtan, väntan och förväntan över. För denna gång.

Foto lånat från: Albert Bonniers förlags hemsida

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag är ju också ett stort fan av Ruiz Zafón. Men jag kände faktiskt inte till att det var en ny roman på väg - tusen tack för tipset! Vi får "compare notes" senare i höst när vi läst den! Kram

Mille sa...

Det var så lite. Ska bli kul att utbyta tankar och reflektioner om den sedan! Btw, beställde Tropper idag. Ja, alltså inte författaren him self, men väl två av hans titlar. :-) Ska bli spännande att läsa honom - en ny bekantskap för mig. Så tipstack till dig också. ;-) Kram

Maria sa...

Har inte läst något av honom men nu är jag sugen. Ska köpa första boken i trilogin.

Mille sa...

Ja, men gör det! Ska bli kul att höra vad du tycker sen.