26 augusti, 2012

Att pimpa en radio

Jag blev så inspirerad att kreera från idén med pianobokhyllan att jag äntligen tog tag i mitt liggande måla radio-projekt. Första lagret kom på igår och nu ska jag måla ett andra. Undra just hur många som behövs? Jag skulle tippa på minst tre. Det är roligt, men ganska pilligt så det tar ju sin beskärda del av tid.


Tipset har jag UnderbaraClara att tacka för. Jag hade spanat in radion på Clas Ohlson, men tyckte inte att motivet var särskilt snyggt. Modellen var dock just en sådan jag varit ute efter, så jag blev glad när jag snappade upp inlägget på hennes blogg om att måla om den (att jag inte tänkte på det själv − jag som gillar pyssel och fix!). Sagt och nästan gjort. Jag slog till på den då nedsatta radion (ibland är det bra att vela över inköp i en halv evighet, haha) och köpte färg på Panduro Hobby. Sedan har det liksom legat där och väntat på mig, medan jag väntat på tid och inspiration. Men nu är jag äntligen i målartagen och när radion är helt färdigpimpad kommer jag givetvis att lägga upp en efter-bild här också. Jag tror det blir kanonsnyggt när det är klart!

Ha en fortsatt skön (och kreativ?) söndag. :-)
/M


2 kommentarer:

Anonym sa...

Vad roligt och kreativt! Jag blir lite sugen på att själv köpa en och pimpa den! Hmm, det tål att tänkas på. Jag skulle behöva lite musik i köket.

Mille sa...

Ja, det är både kul och avkopplande pyssel. Och en radio kan ju alltid behövas, exempelvis till matlagningen i köket, badet i badrummet, eller varför inte frukosten på balkongen?! :-)