07 oktober, 2012

Hemmafix och höstläsning

Projekt "ombonat och hemtrevligt" går sakta framåt här hemma. Jag har investerat i en ny, lite större, säng som jag fått hemlevererad och nu också byggt ihop. Nästan i alla fall. Det är minst sagt knepigt att få ned resårbottnen i sängstommen på egen hand, så det dröjer dessvärre någon vecka eller så innan jag kan börja använda den. Men den som väntar på något gott och allt det där. Resultatet kommer läggas upp här sedan.


Full aktivitet i sovrummet ;)

Jag har också köpt en bänk till "halldelen" i lägenheten, minsann. Den är från Åhléns och finns i flera olika utföranden, men just den här har armstöd och är beigemelerad. Jag är himla nöjd, så den var helt klart värd att släpa hem i rusningstrafiken.

Stiliga bänken från Åhléns

Det var några smakprov på lite av det jag har på gång här hemma och vartefter det börjar likna något kommer jag visa bilder också. Något jag dock fortfarande fnular på är tavlor till väggarna. Det är svårt att välja, tycker jag. Dessa NovelPosters från The Literary Gift Company fullkomligen älskar boknörden inom mig. Grymt snyggt och riktigt läckert att ha en hel bok upphängd på väggen  vill ha! Anledningen till att jag inte redan införskaffat en, exempelvis den av Pride and Prejudice, är att tanken med tavlorna ju är att jag ska få upp färg på väggarna (bor nu i hyresrätt och kan/får inte måla om). Och tja, grått och vitt är väl inte direkt färgsprudlande, om vi säger så. Men det är klart, om jag hittar någon annan lite färggladare tavla att ha i samma rum, så kanske jag kan ha en sådan också? Tål att tänkas på.

Delar av höstens läsning

När vi ändå är inne på "bokrelaterade inköp" så måste jag erkänna att jag klickat hem ännu ett bokpaket. Höstens läsning bjuder på några kriminalromaner (ja, faktiskt  tänkte bland andra bekanta mig med Åsa Larsson), Jonathan Tropper (tipstack till J!) och populäre författaren Fredrik Backmans båda böcker (En man som heter Ove och Saker min son behöver veta om världen). För att nämna några. 

Det var en glimt av vad som pågår på min front just nu, men det är långtifrån allt. Liksom i fjol är hösten och vintern i år fullspäckad, men jag ska verkligen försöka att, någorlunda regelbundet åtminstone, dela med mig av det här på bloggen. To be continued alltså ... :)

4 kommentarer:

Maria sa...

Ska också bekanta mig med Åsa Larsson. Ska bara få tag på första boken, Solstorm. Har redan tvåan och trean.

Mille sa...

Ja, den finns tillgänglig i pocket (har den med, men den kom visst inte med på bilden). :)

Anonym sa...

Roligt att läsa om dina projekt, ska bli kul att se bilder på de färdiga resultaten också. Hoppas att du gillar Tropper!

Mille sa...

Ett hem blir förhoppningsvis aldrig "färdigt", men det ska bli roligt att visa upp något som kan kallas ett hem i vart fall, som är lite mer inbott och med min prägel på det. :-)

Ja, Tropper ska bli spännande att läsa. Det blir kul att utbyta tankar om den/dem sedan. Vad läser du just nu?