10 juli, 2012

Nyinköpt på smyckesfronten


Jag är dålig på att bära smycken, eller snarare på att variera dem. Jag har samma örhängen, samma ring och möjligen också ett långt halsband om jag tänker på det på morgonen (och då växlar jag mellan hela två stycken). När jag så var nere i hemtrakterna nu under semestern passade jag på att inhandla lite nya tjusiga smycken, så att möjligheten i alla fall ska finns att variera sig. 

Marmalaid i Malmö är en favorit när det kommer till just smycken (jag såg att de nu också tagit in inredning i sortimentet, farligt värre!), men jag tycker också mycket om Wågat & Schöönt i Limhamn (eller Limhamn som Limhamnsborna envist vill att vi alla ska säga) där jag köpte ett av de två långa halsband jag alltid använder. Redan under förra sommarens vistelse hemma hade jag planerat att besöka den lilla butiken för ett berlockinköp, men just den dagen hade de av någon anledning stängt tidigare. Denna gången hade jag dock bättre tur.  


Armbandet med pärlor och små kristaller är från Marmalaid (vilket ni kan se på deras karaktäristiska krona som alltid figurerar på smyckena) och så även halsbandet med lång kedja. De små ängle-berlockerna är från Wågat & Schöönt. Tidigare har de haft flera olika sorters berlocker, men denna gång fanns det endast änglar att välja mellan. Nåja. Jag är nöjd med mina inköp och fin kommer jag att bli  nu finns det inga ursäkter till att inte bära smycken varje dag!

Inga kommentarer: